Produkty z serii TITAN i AGRIFARM stanowią synonim jakości dopracowanej do perfekcji. Polecane są szczególnie tym, którzy mają duże wymagania w zakresie środków smarnych do zaawansowanych zastosowań. Można je nabyć m.in. w Inter Cars, a przy okazji wziąć udział w konkursie.
Firma Fuchs to największy niezależny producent środków smarnych na świecie. Oleje i smary opuszczające fabrykę wytwarzane są z wykorzystaniem szerokiej gamy wysokiej jakości komponentów. Pozwala to idealnie dopasować się do konkretnych zastosowań. Niewątpliwym atutem jest także szerokie zaplecze badawczo-rozwojowe oraz ścisła współpraca z klientami. W ciągu wielu lat pracy nad produktami firmie udało się połączyć wiedzę teoretyczną i wyniki badań laboratoryjnych z doświadczeniem praktycznym.
Kup produkty FUCHS w Inter Cars i graj o nagrody
Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie. Wykaż się kreatywnym podejściem i graj o atrakcyjne nagrody, w tym nagrodę główną – samochód Peugeot 208!
Co zrobić, by wygrać?
1. Zrób zdjęcie lub filmik z olejem FUCHS obok samochodu lub maszyny rolniczej.
2. W przypadku zdjęcia opisz ciekawą historię związaną z własnym pojazdem.
3. Wyślij materiały na adres konkursowy wraz z informacją o zakupie produktu FUCHS
Szczegóły na stronie konkursu FUCHS „Zdjęcie z historią” https://zdjeciezhistoria.pl/
Linia AGRIFARM – specjalnie dopracowana dla branży rolniczej
Trwałość, niezawodność czy zużycie paliwa maszyny rolniczej to czynniki, które zależą od kondycji układu napędowego. Ciągniki oraz kombajny pracują w bardzo wymagających warunkach, typowa jest dla nich wytężona praca w upalne lato. Nowe pojazdy są wyposażone w turbodoładowane silniki Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail, a zaawansowane systemy oczyszczania spalin są standardowym rozwiązaniem. W przypadku skrzyń biegów popularność zyskują przekładnie automatyczne o znacznie bardziej skomplikowanej budowie niż skrzynie do pojazdów manualnych.
Pewność działania powyższych konstrukcji zależy od prawidłowo dobranych środków smarnych. W pierwszej kolejności zwykle zwracamy uwagę na silnik. Jaka jest jego moc, czy głośno pracuje, ile pali, czy jego serwis jest kosztowny? Warto sobie uświadomić, że olej znajduje się w niemal każdym miejscu, w którym obracające elementy mogą stykać się ze sobą i oddziela smarowane części, aby nie dopuścić do zatarcia.
Wysoka temperatura, sadza czy dostające się do oleju paliwo to czynniki, które degradują go w nieustający sposób. Z tego powodu co pewien czas podlega on wymianie. Obecnie producenci ciągników deklarują coraz dłuższe okresy wymian. Dawne 250-300 motogodzin zostało dziś znacznie wydłużone, przykładowo do wartości 600 lub 750 motogodzin. Co więcej, coraz bardziej wyśrubowane normy czystości spalin powodują, że elementy takie jak filtr cząstek stałych czy układ z tzw. Ad-Blue to obecnie standard. Ponieważ każdy olej ulega niewielkiemu spalaniu w trakcie pracy silnika, dostaje się do wymienionych elementów. Stąd też jego skład musi być odpowiedni, czyli spełniać prawidłowe normy, aby uniknąć sytuacji takich jak zapchany filtr.
Produkty AGRIFARM MOT LA SAE 15W-40 czy AGRIFARM MOT X-LA SAE 10W-40 zostały specjalnie stworzone pod kątem nowoczesnych silników maszyn rolniczych. Co więcej, drugi z wymienionych cechuje się niezwykłą ochroną przed zużyciem oraz bardzo małą odparowalnością, co w praktyce przekłada się na ograniczenie dolewek. Redukuje to koszty i ułatwia eksploatację. Do zastosowań bez zaawansowanych systemów oczyszczania spalin dedykowany jest olej AGRIFARM MOT SAE 15W-40. Szeroka gama spełnianych norm oraz dopuszczenia producentów sprawiają, że może być on z powodzeniem stosowany w wielu różnych jednostkach napędowych.
W rolnictwie widoczny staje się trend do zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla poprzez stosowanie silników, które mogą pracować na oleju o obniżonej klasie lepkości, na przykład SAE 10W-30. Olejem, który dostosowuje się do aktualnych trendów jest AGRIFARM MOT SAE 10W-30, przeznaczony do najbardziej nowoczesnych jednostek napędowych. Analizując foldery producentów ciągników widzimy, że coraz bardziej powszechne są automatyczne skrzynie biegów. Wersje stopniowe, zwane często Powershift, ale przede wszystkim odmiany bezstopniowe, noszące zazwyczaj miano CVT, mają skomplikowaną budowę. Konstrukcje te są bardzo wrażliwe na parametry oleju. Współczynnik tarcia oraz lepkość muszą mieć określone wartości, aby przekładnia pracowała prawidło, jak również, aby mógł być przeprowadzony proces kalibracji.
Jednym z nowszych produktów Fuchs jest AGRIFARM UTTO VT, olej często znajdujący zastosowanie w skrzyniach biegów VT-Drive, montowanych w ciągnikach McCormick. Do przekładni Vario w Fendtach z powodzeniem sprawdzi się AGRIFARM STOU MC SAE 10W-40, cechujący się stabilnymi parametrami ciernymi, znaczną odpornością na utlenianie oraz możliwością pracy przy bardzo wysokich temperaturach. Oleje wielofunkcyjne w rolnictwie są niezwykle popularne. Jednym z produktów mocno rozpowszechnionych na rynku jest AGRIFARM UTTO MP. Dzięki dopracowanej recepturze spełnia on znaczną ilość norm, które są wymagane przez czołowych producentów maszyn rolniczych.
Produkty serii AGRIFARM są doskonale znane na polskim rynku i mają bardzo dobrą reputację. Jest to efektem ich wysokiej jakości oraz parametrów, które utrzymują się na stabilnym poziomie w całym okresie pomiędzy wymianami. Warto mieć świadomość, że znaczna część sukcesu niezawodnej eksploatacji maszyny to prawidłowy dobór oleju. Zawsze kierujmy się ku środkom smarnym spełniającym wymagane normy, jak również tym pochodzącym od renomowanych producentów. Nieco wyższa cena zwróci się z nawiązką gdyż unikniemy zbędnych napraw czy przestojów.
Linia produktów TITAN – szeroka oferta środków smarnych dla motoryzacji
Seria olejów TITAN oferuje wysokiej jakości oleje silnikowe, przekładniowe i hydrauliczne do wszystkich samochodów osobowych, maszyn budowlanych i ciężarówek.
Nowoczesne silniki pojazdów użytkowych są ekstremalnie wysilone, wymaga się od nich oszczędności paliwa, trwałości, a przy tym muszą być ekologiczne i nie zatruwać środowiska. Wprowadzanie coraz bardzie rygorystycznych norm emisji spalin wymusza na producentach pojazdów ciężarowych i autobusów ciągłe udoskonalanie jednostek napędowych oraz systemów oczyszczania spalin. Obecnie producenci pojazdów użytkowych skupiają się na redukcji emisji CO2, która zależy od ilości i rodzaju spalanego paliwa. Próbuje się to osiągać różnymi metodami np. wprowadzając silniki napędzane paliwami alternatywnymi, takimi jaka LNG, CNG lub częściową elektryfikacją układów napędowych, a także poprzez redukcję wszelkich oporów: od oporów toczenia, oporów powietrza poprzez opory związane z lepkością oleju silnikowego.
Środki smarne o niskiej lepkości pozwalają na oszczędność paliwa wynikającą z mniejszych oporów przepływu oraz niższego współczynnika tarcia. Dobrym przykładem oleju silnikowego, który pozwala w znaczny sposób zmniejszyć zużycie paliwa jest TITAN CARGO PRO 228.61 SAE 5W-30, nowoczesny olej silnikowy stworzony specjalnie, aby spełnić wymagania norm MB 228.61, API FA-4. Ze względu na obniżoną lepkość wysokotemperaturową HTHS (2,9-3,2 cP) produkt jest przeznaczony tylko do silników przystosowanych do pracy z tego typu olejem, np. do silników Mercedes-Benz OM 470 FE1 oraz OM 471 FE1, a także jest rekomendowany do zastosowania w silnikach VOLVO HDE13 Euro VI D i HDE 11 & 13 US GHG2.1, wymagających oleju spełniającego normę VOLVO VDS-5.
Innym przykładem wysokowydajnych olejów silnikowych klasy Premium są serie TITAN CARGO MAXX i TITAN CARGO MAXX II dostępne w różnych klasach lepkości. To produkty stworzone w technologii Low-SAPS, przeznaczone do silników Euro 6 pojazdów ciężarowych oraz autobusów wyposażonych w turbodoładowanie oraz najnowszej generacji systemy oczyszczania spalin, szczególnie systemy EGR, SCR, CRT oraz filtry cząstek stałych DPF. Z godnie z zaleceniami producentów są przeznaczone na najdłuższe dopuszczalne przebiegi, co dodatkowo pozwala obniżyć koszty związane z utrzymaniem floty. W gamie olejów silnikowych typu Low-SAPS polecamy także TITAN CARGO LA SAE 10W-40, który idealnie sprawdzi się w mieszanej flocie pojazdów ciężarowych.
Do sprzętu budowlanego oraz ciężarówek VOLVO polecamy oleje serii TITAN CARGO w lepkościach SAE 15W-40 i SAE 10W-30, które znacznie przewyższają wymagania API CK-4, dzięki czemu otrzymały oficjalne dopuszczenie VOLVO VDS-4.5. Wykazują bardzo wysoką odporność na utlenianie, co pozwala wydłużyć przebiegi między wymianami nawet o 20%. Do starszej floty pojazdów niewyposażonej w filtry cząstek stałych oferujemy olej TITAN TRUCK PLUS SAE 15W-40, który doskonale zabezpiecza silnik i turbosprężarkę przed osadami oraz doskonale chroni przed zużyciem ciernym.
W gamie olejów silnikowych TITAN przeznaczonych do samochodów osobowych na wyróżnienie zasługują: seria produktów PROFESSIONAL, czyli TITAN GT1 PRO oraz rodzina TITAN GT1 FLEX i TITAN SUPERSYN, które przeznaczone są dla bardziej uniwersalnego zastosowania.
Seria produktów TITAN GT1 PRO to wysoce wyspecjalizowane oleje silnikowe, które zostały „uszyte na miarę” jednej specyfikacji OEM. Do tej grupy produktów należą oleje specjalnie opracowane np. dla Grupy PSA – TITAN GT1 PRO 2312 SAE 0W-30 czy dla koncernu VW: TITAN GT1 LONGLIFE IV SAE 0W-20, który posiada oficjalne dopuszczenie VW 50800 / 50900 oraz oleje do najnowszych silników takich producentów jak VOLVO – TITAN GT1 PRO V SAE 0W-20 czy Mercedes-Benz – TITAN GT1 PRO 229.6 SAE 5W-30. W gamie produktów bardziej uniwersalnych, które zostały stworzone, aby pokryć możliwie najszerszy zakres parku samochodów osobowych, można znaleźć aż 8 różnych produktów. Znajdują się tam m.in. TITAN GT1 FLEX 5 SAE 0W-20, który posiada dopuszczenia: BMW LONGLIFE-17 FE+, MB-APPROVAL 229.71 oraz OV 040 1547-A20, jak i TITAN GT1 FLEX C23 SAE 5W-30, który może być zastosowany w niemal 80% samochodów osobowych poruszających się po polskich drogach i wiele innych, pozwalających sprostać wymaganiom wszystkich nowoczesnych samochodów osobowych na europejskim i światowym rynku.
W linii produktów TITAN w ostatnim czasie zostało wprowadzone oznaczanie BluEV Technology. Identyfikuje ono produkty z obecnego portfolio Fuchs, które nadają się również do aplikacji hybrydowych. Obecnie producenci OEM często sięgają po sprawdzone, istniejące środki smarne i używają ich w nowych zastosowaniach w samochodach hybrydowych. Współdziałanie silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym w pojazdach hybrydowych wymusza częstą pracę silnika spalinowego w trybie start-stop i stawia przed olejami silnikowymi dodatkowe wyzwania w postaci bardzo krótkich czasów osiągnięcia ciśnienia oleju w różnych elementach. Oleje silnikowe Fuchs BluEV Technology spełniają dokładnie te wymagania i są łatwe do zidentyfikowania dzięki odpowiedniemu oznakowaniu.